clik disini ye

Sunday, December 18, 2011

nak mintak pendapat kawan-kawan,,,,,,,,,,,,,,sesiapa pernah atau guna model 
samsung galaxy ace  ini,  tolong cita sikit kebaikan dan keburukannya  ye,,harga dia ok
cuma performance dia x tau...tolong--tolong

Monday, November 28, 2011

APA PERASAAN ANDA BILA HP HILANG...


ADUHHH,,,KAT SINILAH TEMPAT AKU LUAHKAN PERASAAN AKU..

BETAPA PEDIHNYA HATI KU BILA HP KU DICURIK ORANG,,,,

PERNAHKAH ANDA MENGALAMI PERISTIWA SEPERTI KU,,,,,DAHLA HP TU HARGA

LEBIH SERIBU..PASTU BARU   5BULAN PAKAI,,,,EEEMMMM...CILAKO  TUL..

OLEH KERANA GERAM PUNYA PASAL,,SEMINGGU AKU TAK GUNA HP..,,,KECHEWA

.NASIB BAIK ADA HP YG LAMA..PAKAI JELA,,,HP NI BOLE DIKIRA RAKAN KARIB,,

MANA KITA PERGI  DIA MESTI FOLLOW,,,,HU HU,,KALU ANDA BAGAIMANA,,,,

ADAKAH ANDA AKAN BELI YANG LAIN ATAU BELI YANG MURAH JEW,,,,

Tuesday, November 1, 2011

kenapa haiwan mesti disembelih sebelum makan


" Barat termasuk aktivis hak asasi haiwan menganggap perbuatan menyembelih haiwan yang dilakukan umat Islam mempamerkan sikap tidak berperikemanusiaan kerana banyak darah tertumpah ke bumi terutama ketika amalan korban pada Aidiladha.

Malah, ketika kempen keganasan sibuk dilancarkan oleh Barat, mereka menggunakan alasan amalan korban ini sebagai satu daripada hujah mereka bagi membuktikan betapa Islam mengajar umatnya menjadi ganas.

Sunday, September 25, 2011

 APA ITU MATI PUCUK
Mati Pucuk - Erectile Dysfunction

Mati pucuk atau erectile dysfunction (ED) adalah antara perkara yang
ditakuti oleh golongan lelaki. Sekitar 2.2 juta lelaki Malaysia
menghadapinya dan ramai pula menderita dalam senyap.

ED bermaksud ketidakupayaan seorang lelaki untuk mencapai atau
mengekalkan ketegangan yang mencukupi dalam melakukan hubungan seks.
Ia boleh dikategorikan sebagai :-

Monday, September 19, 2011


Nescafe 3 in 1 merosakkan jantung & buah pinggang

Zaman skarang ni, banyak penyakit datang dari pemakanan…..

Beberapa hari lepas saya dikunjungi oleh seorang pelajar lelaki tahun akhir. Sudah beberapa bulan pelajar ini tidak bertemu dengan saya. Pelajar ini mengemukakan beberapa masalah kumpulannya untuk diselesaikan oleh saya sebagai seorang penasihat akademiknya. nasib baik masalah dapat diselesaikan.

Friday, August 5, 2011



BANGSA YANG MENUJU KEHANCURAN
 Tanda-Tanda Satu Bangsa Di Kalangan Umat Yang Hendak Menuju Kehancuran
  1. Apabila pemimpin-pemimpin ditaati kerana takut, bukan kerana sayang dan dihormati. Di hadapan rakyat menggangguk, di belakangnya mengata dan mengutuk kerana pemimpinnya zalim.
  2. Apabila para ulamanya di kalangan mereka ramai yang jahat-jahat, gila dunia dan mengampu orang-orang besar.
  3. Apabila orang-orang kayanya tamak dan bakhil.
  4. Ahli-ahli perniagaannya penipu dan memikirkan keuntungan semata-mata serta tidak memikirkan halal dan haram.
  5. Apabila orang-orang miskin tidak sabar dan tidak redha.
  6. Para wanitanya hilang malu. Seperti tidak segan-silu dan malu mendedahkan aurat.
  7. Orang-orang mudanya tidak menghormati orang tua.
  8. Anak-anak tidak menghormati ibu bapa.
  9. Isteri-isteri tidak taat dengan suami.
  10. Suami-suami dayus.
  11. Murid-murid tidak hormat kepada guru.
  12. Guru-guru tidak sayang kepada murid.
  13. Banyak berlaku krisis dan perpecahan.
  14. Apabila banyak berlaku perzinaan.
  15. Apabila banyak berlaku bermuamalat dengan riba dan rasuah
  16. Banyak berlaku jenayah seperti pergaduhan, pembunuhan, perompakan, pencurian.
  17. Apabila ramai yang lebih cinta dunia daripada Akhirat.
  18. Apabila ramai yang tidak bersembahyang dan membayar zakat.
  19. Apabila hendak mengamalkan Islam secara syumul terlalu banyak rintangannya.
  20. Orang baik sedikit, orang jahat ramai.
  21. Perkara-perkara yang halal susah hendak dicari.
  22. Apabila ilmu agama dijadikan wasilah untuk mencari kepentingan dunia.
  23. Orang baik dianggap jahat, orang jahat dianggap baik.
  24. Pemimpin bangsa itu adalah di kalangan orang jahat

Saturday, May 14, 2011

KENAPA SUKA CIUM ANAK,,,,


Keistimewaan yang bakal diperoleh
apabila anak-anak anda boleh digelar
kanak-kanak atau kupu-kupu syurga. Barangsiapa yang mengembirakan anak
perempuannya, darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana
takutkan Allah. Orang yang menangis takutkan Allah diharamkan oleh Allah
akan api neraka ke atas tubuhnya. 

Friday, May 6, 2011

TANGGUNGJAWAB SEORANG BAPA...


1. Menanam uri 

Kebanyakan daripada kita tidak menghiraukan tentang kepentingan uri. Di saat-saat kegembiraan menerima ahli baru, seringkali uri dilupakan. Jika pihak keluaga tidak mengambil uri, klinik atau hospital mengumpulkan uri-uri itu dan diderma kan kepada syarikat swasta.

Kemudian uri itu diproses bagi memperolehi hormon yang terkandung di dalamnya. Hormon-hormon ini banyak digunakan dalam alat-alat kecantikan dan solekan. Sebahagian ibu bapa cuma membuang bayi dalam tong sampah tanpa memikirkan uri adalah teman rapat bayi didalam kandungan Uri amat penting kepada bayi. Orang tua dahulu mengamalkan cara menanam uri dengan baik. Mereka mencuci dan membalutnya dengan kain dan ditanam, Adab ini adalah baik kerana menghargai sesuatu. 

Friday, April 8, 2011

EFFECTS OF COLD WATER  

Please be a true friend and send this article to all your friends you care about. 


Baca dan terus sebarkan kepada teman dan kenalan anda.
  

Serangan Jantung dan Amalan Minum Air Panas ....
 

Saturday, April 2, 2011

which country  has d strongest women,,,











tengok   orang malaysia..lagi  power,,,,,,,,

Wednesday, March 23, 2011

Fenomena Aneh Ikan Kerana Tsunami

SEKUMPULAN ikan sardin dilihat berenang berhampiran persisiran pantai Acapulco, Mexico, hari ini. Menurut nelayan tempatan, mereka tidak pernah melihat kejadian seperti itu sebelum ini. Dari jauh, sekumpulan ikan itu kelihatan seolah-olah seperti tumpahan minyak. 
Ada sekitar 20 atau 30 nelayan dan ada ramai yang datang bersama dengan anak-anak mereka untuk tidak melepaskan keuntungan ini," kata Carlos Morales. 

Nelayan di Acapulco berkata mereka tidak pernah melihat kumpulan besar ikan seperti ini yang berhampiran pantai sebelum ini. 
Beberapa orang yang sedang mandi menjauhkan diri fenomena misteri itu dan keluar dari air

Monday, February 14, 2011

                     INILAH HASIL ENTRY KALAU DAH BORING

AYAT BARU JEPUN


Kalau yang sedang boring-boring tu tak tau nak buat apa, dalam kepala otak asyik fikir POLITIK, REFORMASI dan lapar dahaga sahaja, apa kata kita berhibur sikit dengan lawak nama jepun ni.

01. Yang pemarah - KEIJI CACIMAKI

02. Yang suka berjimat - SAYORI

05. Yang suka layan blues - APO NADIKATO

06. Yang suka belajar - ASHIKO ULANGKAJI

07. Yang kerap bikin kacau - WAKASI HURUHARASUKAMURA

03. Yang bisu - KIETA TADASORA

04. Yang suka makan nasi - NANACHI KASIBANYA

08. Yang sangat kedekut - MATIMATI TAMOKASI

09. Yang suka sangat tidur - ICHIBAN TIDOMATI

10. Yang suka mengintai - HINTAI AKOSUKA

11. Yang tua - TARAGIGI PADAMOKA

12. Yang kena tinggal bini - SUSAHATI BINILARI

13. Yang suka merempit - SAJA CARIMATI

14. Yang Lembab - AYUMI SIPUTBABI

HUKUM MENGHISAP SHISHA
Penggunaan shisha semakin diminati oleh sebahagian masyarakat Kita. Menurut satu catatan sejarah, alat shisha ini telah dicipta di India oleh seorang doktor sebagai satu cara atau alternatif yang dapat mengurangkan bahaya menghisap tembakau. Menurut doktor tersebut, ASAP tembakau yang disedut itu perlu ditapis terlebih dahulu melalui satu bekas air agar IA tidak mendatangkan bahaya kepada penggunanya. Maka ramailah orang percaya bahawa IA selamat digunakan berbanding dengan menghisap rokok.
Kepercayaan lama ini masih tersebar Dan mempengaruhi orang yang baru mengenal atau menggunakannya hinggalah ke Hari ini. Namun sejauh manakah kebenaran kepercayaan ini? Adakah kemudharatan menggunakan shisha lebih ringan daripada kemudharatan menghisap tembakau dengan rokok?
                                          MARI TENGOK ORANG PALING BONGOK
Biasanya orang membuat pembedahan muka supaya makin cantik, tetapi sebaliknya seorang pemuda Brazil cuba melawan fitrah alam. Ternyata dia tidak bersyukur dengan wajah yang sempurna dicipta Allah dengan menukar mukanya kepada muka anjing atau manusia berkepala anjing dengan membuat pembedahan.
Pemuda ini membuat pembedahan dengan bangkai kepala anjing yang di’lekatkan ke mukanya. Tetapi ramai yang berpendapat bangkai anjing tadi akan membusuk kerana darah anjing tidak boleh sebati dengan darah manusia.. Dunia semakin gila.

Monday, January 17, 2011

Sebelum aku datang mesir
Aku nampak hanya unta dan pasir
Tapi bila dah sampai mesir
Rupanya aku silap tafsir

Mesir..
Awek arab tepi jalan
Peerghhh!..cantik tahap gaban
Skali tu aku nampak dia makan
BAPAK AH!!, 3 pinggan sekali telan

Satu Hari aku nampak dia dukung baby
Aku PK memang bagus kalu jadi isteri
Tiba-tiba anak dia nangis mitak nasi
Hangpa tahu dia bt apa?
Dia lempang sampai berenti
Dasyat oOo..

Sunday, January 9, 2011

ADAB MENDENGAR AZAN

Diriwayatkan sebuah hadis yg bermaksud :  'Hendaklah Kamu
mendiamkan diri ketika azan, jika tidak Allah Akan kelukan

lidahnya ketika maut menghampirinya. '  Ini jelas menunjukkan,
Kita disarankan agar mendiamkan Diri, jangan berkata apa-apa
pun semasa azan Berkumandang.  Sebagai orang beragama
Islam Kita wajib Menghormati azan - Banyak fadhilatnya
.  

Jika lagu Kebangsaan Kita diajar agar berdiri tegak Dan diamkan Diri.  
Mengapa ketika azan Kita tidak boleh mendiamkan diri?  Lantas
sesiapa yang berkata-kata ketika azan, Allah Akan kelukan
lidahnya ketika nazak.  Kita takut dengan Kelunyalidah Kita

semasa ajal hampir tiba maka Kita Tidak dapat mengucap kalimah'Lailahaillallah. .' yang
Mana sesiapa yang dapat mengucapkan kalimah ini ketika
Nyawanya akan dicabut Allah dgn izinNya menjanjikan Syurga
untuk mereka.  Dari itu marilah kita sama-sama menghormati azan
dan mohon kepada Allah supaya lidah ini tidak kelu semasa nyawa
kita sedang dicabut. 

'Ya Allah! Anugerahkanlah kematian kami dengan kematian
yang baik lagi mulia, lancarkan lidah kami mengucap kalimah

'Lailahaillallah. .' semasa sakaratul maut menghampiri kami..  
Amin... amin.. amin Yarobbala'lamin. .'

Monday, January 3, 2011

3 SOALAN YANG PATUT ANDA BACA

Pemuda   :Anda siapa Dan apakah bisa menjawab pertanyaan-pertanya an saya?
Kiyai    :Saya hamba Allah dan dengan izin-Nya saya akan menjawab pertanyaan anda.
Pemuda   :Anda yakin? Sedangkan Profesor dan ramai orang yang pintar tidak mampu menjawab pertanyaan saya.Kiyai    :Saya akan mencuba sejauh kemampuan saya. 
Pemuda   :Saya ada 3 pertanyaan:-

    
1.Kalau memang Tuhan itu ada,tunjukan wujud tuhan
       kepada saya
     2.Apakah yang dinamakan takdir
     3.Kalau syaitan diciptakan dari api kenapa dimasukan
       ke neraka yang dibuat dari api, tentu tidak menyakitkan buat syaitan.
       Sebab merekamemiliki unsur yang sama. Apakah Tuhan tidak pernah
       berfikir sejauhitu?

Tiba-tiba Kiyai tersebut menampar pipi pemuda tadi
dengan keras.

Pemuda (sambil menahan sakit) :Kenapa anda marah>>
kepada saya?
  Kiyai       :Saya tidak marah...Tamparan itu adalah jawaban saya atas 3 pertanyaan yang anda ajukan kepada saya..
  Pemuda      :Saya sungguh-sungguh tidak mengerti.

  
Kiyai       :Bagaimana rasanya tamparan saya?
  Pemuda      :Tentu saja saya merasakan sakit. 

  Kiyai       :Jadi anda percaya bahawa sakit itu ada?
  Pemuda      :Ya!

  
Kiyai       :Tunjukan pada saya wujud sakit itu!
  Pemuda      :Saya tidak boleh.

 
 Kiyai       :Itulah jawaban pertanyaan pertama...kita
               semua merasakan kewujudan Tuhan tanpa mampu melihat wujudnya.

  Kiyai       :Apakah tadi malam anda bermimpi akan ditampar oleh saya?

  Pemuda      : Tidak.

  
Kiyai       : Apakah pernah terfikir oleh anda akan
                menerima tamparan dari saya hari ini?

  Pemuda      : Tidak.

 
 Kiyai       : Itulah yang dinamakan takdir.

  Kiyai       : Terbuat dari apa tangan yang saya gunakan
                untuk menampar anda?

  Pemuda      : Kulit.

  
Kiyai       : Terbuat dari apa pipi anda?
  Pemuda      : Kulit.

 
 Kiyai       : Bagaimana rasanya tamparan saya?
  Pemuda      : Sakit.

 
 Kiyai       : Walaupun syaitan dijadikan dari api dan
                neraka juga terbuat dari api, jika Tuhan menghendaki maka
                neraka akan menjadi tempat yang menyakitkan untuk syaitan.