clik disini ye

Tuesday, May 11, 2010

kisah seekor burung tiung


gua beli awang ni,,rm200.anak lagi,

dengar kata orang boleh ajar bercakap..jadi gua

pun koyak 200,,.awang makan bykkk,buang pun byk,letih nak basuh sangkar.

hari-hari gua ajar dia cakap,sampai jiran ckp gila la,,teeetapi setelah setahun gila gua berbaloi baloii.dia pandai beri salam,menyebut woi.bersiul.pwiiwit dan buat bunyi alarm keta.

pada satu pagi gua lewat bangun g kerja,,dgn kelam kalibut gua g kija x sempat bagi awang mkn dari smalam.
kt tempat kija jam 11pagi,gua terima call dari mak gua awang dh takda.aduh sedih dan menyesal pun ada,,sebab gua ada niat nk lepaskan ke habitat asal..PADAN MUKO AKU..

semenjak itu gua takan bela burung lagi..dan gua nasihatkan pada you all takyahla bela burung.cian xdpt terbang..wasssalam

No comments:

Post a Comment