clik disini ye

Saturday, December 1, 2012

takda menda nak post...cuma nk kongsi kegembiraan terlampau aku meraikan kemenangan 
menentang indon...puas ati aku....yahooooooooooooooooooooooo

Wednesday, November 28, 2012

thank you guys,,,you gave back our hope,,,,,,

                            Harimau Malaya vs Laos
harap pemain kita buktikan yang
kita antara pasukan terkuat di asia
tenggara,,,,,rakyat malaysia mahu
menang malam ni......yakinkan kami
bahawa anda memang layak bermain
untuk negara.......go go golllll

Tuesday, November 27, 2012

i'm so so tired working today,,,,,,
starts  from 10am till 7.40pm i'm stuck with one problem.repairing matter...oh my god..i'm speechless..
wonder why such many equipment  problems this 2,3 days..No matter whats the problem
if we can settle it thats is a credit for our selves and satisfaction....set your mind i can do it...yes i can..do,,,  you,,,,dont give up.........my style,,,,if you stuck with one problem without solution,,take a break....
go for a coffee with wafels...then the idea will come..dont force..give your brain little space..ha ha..
Then going back home im stuck to the rain,,,,oohhh,,,its feel good...cooolll.such long time ive havent play with the rain,,,,

stuck in this very very tiny room.....i'm glad that all the cockroach all gone..errmmm..im focus
with my job..otherwise my eyes spinning around aware from my enemies...you know,,,,



ok my dearest blogger friends.....bye


Monday, November 26, 2012



Will you one day look back on today and wonder 
why you were so afraid to take action? 
Will you look back one day and not be able to understand 
why you let so many of life's trivial, minor inconveniences
 get you down and hold you back in such a major way?


Or will you look back on this day and be forever thankful
 for the way you spent it and the value you created by 
making full use of the time available? 
Will you look back fondly and see this day as a positive turning point 
that launched you toward fulfillment of your most treasured dreams.


Today can eventually become a source of regret or it can 
become a source of continuing value. 
The way it goes depends entirely on how you live the moments 
and hours that are yours right now in this day.


Time is the raw material for success and achievement, 
and time is what you have this very day. 
The time you need to achieve the life of 
your dreams is coming to you even now.

No matter what has come before or in what circumstances you find yourself, 
there is one thing you can always do. You can make the very most of whatever you have, 
of wherever you find yourself, of the time that is available for you to use. 
Do that today, tomorrow, the next day and the next, 
and you'll have very little to regret and much for which to be grateful.

~Ralph Marston~

Sunday, November 25, 2012

my sweet sweet princess


Terdapat 3 golongan yang hampir-hampir melangkah masuk ke dalam syurga, namun akhirnya dia dilemparkan ke dalam api neraka…......
1. Seorang mujahid, yang berjuang dan akhirnya dia mati syahid.
Dia hampir melangkah masuk ke dalam syurga, tapi sebelum dia melangkah, ALLAH bertanya kepadanya,“Wahai Mujahid, kenapa kamu masuk ke dalam syurga?”

Thursday, September 27, 2012

                                                      Gris trap
apa itu gris trap..gris trap ialah tempat pengumpulan sisa makanan dari lubang singki cafe atau kantin.
contohnya seperti singki basuh pinggan atau basuh tangan.Segala sisa dari situ akan terus 
di buang ke tempat takungan lebihan sisa makanan yang dipanggil gris trap.
 tujuan utama fungsi gris trap ialah untuk menghalang sisa-sisa makanan yang keras
serta pejal dari tersumbat dalam sistem paip.
Sekarang banyak bangunan kerajaan telah menggunakan sistem seperti ini.
Selalunya bilik gris trap terletak di bawah bangunan cafe atau kantin tersebut.
  Ia akan memudah kan pekerja membuang sisa-sisa makanan yang telah terkumpul.
Disini ada beberapa gambar penyelenggaraan sistem paip dari cafe ke gris trap.
Paip dari cafe ini didapati tersumbat dan mengakibatkan air dari singki cafe tidak mengalir
dan ia akan bertakung pada singki.Dan didapati terdapat pelbagai bendaasing masuk didalam 
paip tersebut..Anda lihat sendiri yer.......

Wednesday, September 26, 2012

                                                     subhanallah




“Bila musim panas ja lalat bukan main banyak lagi ya..” Saya membuka cerita petang itu. Mata kami memerhati sekumpulan lalat yang liar hinggap di permukaan tikar plastik. Sengaja kami hamparkan tikar di atas sutuh rumah baru Hasbul Nizal usai membantu proses perpindahan.
Beliau dah zaujahnya baru sahaja mendirikan rumah tangga. Lalu imarah kosong tinggalan arab itu disewakan buat tumpangan mereka berdua melayari bahtera.
“Tula, banyak ya lalat..” Balas Sulaiman.
“Ana pelik juga ya, waktu musim sejuk lalat pi mana habis..tak dak pulak.” Saya menyambung.
“Lalat dia simpan benih siap-siap kot..”
“Ka pakat lari dok dalam selimut sebab sejuk..hehe.” Sambung saya serentak suara Sulaiman dihujung. Kami ketawa memecah sunyi hening petang. Sesekali bayu senja berputar menerobos celah rekahan bangunan berbatu.

  Khutbah Terakhir Rasulullah SAW
Wahai Manusia,dengarlah baik-baik apa yang hendak ku katakan.Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini.Oleh itu dengarlah dengan teliti kata-kataku dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir disini pada hari ini.
Wahai manusia,sepertimana kamu menganggap bulan ini dan kota ini sebagai suci,maka anggaplah jiwa dan harta setiap orang Muslim sebagai suci. Kembalikan harta yang diamanahkan kepada kamu kepada pemiliknya yang berhak.Janganlah kamu sakiti sesiapa pun agar orang lain tidak menyakiti kamu lagi.Ingatlah bahawa sesungguhnya kamu akan menemui Tuhan kamu dan Dia pasti membuat perhitungan diatas segala amalan kamu.Allah telah mengharamkan riba,oleh itu segala urusan yang melibatkan riba dibatalkan mulai sekarang.

Saturday, June 2, 2012

HARI BELIA..PUTRAJAYA,,



AMALAN SELEPAS KENCING,,



Amalan dibawah ini tidaklah dirasakan lucu atau lucah, tetapi sebagai 
panduan hidup sebagai umat islam di muka bumi ini, Insya-Allah. Ramai orang 
merasakan dirinya cukup bagus dengan banyak amal ibadahnya, sedekahnya dan 
lain-lain tetapi masih tidak terlepas dari azab api neraka. Syaidina Abu 
Bakar pernah hendak menyembahyangkan jenazah si polan, tetapi tiba-tiba 
tersentak dengan suatu benda bergerak-gerak dari dalam kain kafan jenazah 
itu. Lalu disuruh orang membukanya. 

amazing trophies,,,,,,,



Wednesday, May 9, 2012

Subject: 9 jenis syaitan yg sering menganggu anak adam.


 
patutla..bila mak2 zaman  dolu2 marah ananye,..suka kata ..`kau nie nak jadi ape..nak jadi anak setan!!! :)

Umar al-Khattab r. a berkata, terdapat 9 jenis anak syaitan : 

1. Zalituun 

Duduk di pasar/kedai supaya manusia hilang sifat jimat cermat. Menggodasupaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu.