clik disini ye

Saturday, July 17, 2010

KESAN SAMPINGAN MAKAN BUAH KURMA

Assalamualaikum, Dari ceramah Yg Bhg. Ustaz Ismail Kamus.

Dari pemerhatian Us. Ismail Kamus, beliau menasihatkan bagi golongan kebanyakan supaya mengurangkan makan kurma terutama kurma nabi atau kurma Najwa.


Ini adalah kerana kurma ini boleh mendatangkan side effect kepada kesihatan manusia, iaitu mendatangkan masalah kebotakan kepala terutama bagi rakyat kebanyakan.

Kesan sampingan kurma nabi ini diperakui oleh para doktor , akan ujudnya masalah kebotakan bagi golongan rakyat kebanyakan jika di amalkan hari-hari.

Tapi yang pasti ramai tak percaya , termasuk lah saya .

Tapi Yg. Bhg Ustaz Ismail Kamus ada hujahnya ;

" Mana Tak BOTAK kepala, kalau hari - hari makan atau sedekah Kurma Najwa yang harganya RM120 sekilo, orang kaya boleh le, ni kita bukan kepala je BOTAK , poket pun Rabak. "

12 comments:

  1. hahaha. klakar. tkezot bace. igtkn tol2 laa.
    botak pale sbb mhl sgt ghupernyer ~
    alaa skali skala ley laa kot .

    ReplyDelete
  2. Ustaz Ismail Kamus mmg best. ceramahnya ada lawak. Tapi sayang susah nak dgr ceramahnya sekarang sebab kena gam

    ReplyDelete
  3. adoii...terkene akuk, ingat kan gugur rambut betui2, sebab mahai rupanya..hahaha

    ReplyDelete
  4. botak pun encem. Poket kembung

    ReplyDelete
  5. ngehngeh ingatkan betul botak kepala,sekali botak sebab mahal rupenyer:D
    lawak-lawak..suspen jer kite baca..hehehe

    ReplyDelete
  6. Salam,

    terperanjat juga kurma yang terlalu banyak keistimewaannya boleh menyebabkan botak..mahal weh harganya sampai poket botak yer..hehhe

    ReplyDelete
  7. hoooolaaa.. titah tertipu ni...

    mau ketawa guling2..

    ReplyDelete
  8. hehe. wat suspens je.
    Saya pun teringin nak merasa kurma tu :)

    ReplyDelete
  9. ceh..tertipu aku...tkezut tgk tjuk post.adeiii....

    ReplyDelete